ZER IKASI DUT?
Bigarren
mailarekin amaitu eta derrepentean, gure izatean hainbesteko aldaketarik
nabaritu gabe bat-batean
“unibertsitarioak” garelako paperarekin topo egiten dugu. Salto horrek,
klaseak jasotzeko moduan aldaketa handiak suposatzen ditu; eta bereziki,
Irakasle Funtzioa izeneko ikasgaiarekin nabaritu dut nik aldaketa
handiena.
Honekin
ez dut esan nahi ikasgai hau errazagoa edo zailagoa egin zaidanik, baizik, gaur
arte klaseak jasotzek moduarengatik oso aldendua egon den ikasgaia izan dela.
Izan ere, ohituak gaude ikasgela batean sartu irakaslearen sermoia entzun eta
esandako horretatik ikasi eta azterketa bat egitera. Ikasgai honetan
metodologia, aldiz, oso desberdina izan da; klaseak oso dinamikoak izan dira
eta gure hausnartze gaitasuna gero eta handiagoa izatea da bilatu den zerbait,
izan ere, irakasle batentzat hezkuntzaren inguruan hausnartzen jakitea guztiz
beharrezkoa den zerbait da.
Irakaslearen
inguruan daukagun irudiari arreta berezia eskaini zaio ikasgai honetan, baita
gure irakasle izateko ikastearen arrazoiari ere bai.
Irakaslearen
irudia lantzeko hasieran “La educación prohibida” dokumentala ikusi genuen
baita horri kritika handia egiten zion iritzi bat irakurri ere bai, horrela
guretzat irakasle on batek nolakoa izan beharko zuen inguruan lan bat eginez.
Lan horretan islatua geratzen da, momentu horretan nire iritzian irakasle on
batek nolakoa izan beharko lukeen.
Lan
hori aurrera eraman aurretik, “Être et avoir” filma ikusi genuen ere bai eta
horri buruz egin behar izan genuen lana egiten nuen bitartean, irakaslearen
irudiaren inguruan hausnartzeko aldia izan nuen ere bai. Kasu honetan irakasle
zehatz baten irudiarekin lanean aritu ginen, baina horrek aldi berean
irakaslearen irudi orokorrean pentsatzea sortarazi zidan.
Guretzat
irakasle ona zen pertsona bati elkarrizketa egitea bidaltzerakoan ere bai,
irakasle on batek nolakoa izan beharko lukeen edo etorkizun batean guk gure
papera nola bete beharko genukeen inguruan asko ikasi nuen. Izan ere,
elkarrizketa horretan nire kasuan hezkuntzarekin lotutako gai askoren inguruan
hitz egin nuen eta horren inguruan neukan irudia nahiko aldatu zitzaidan. Aipatu
beharra daukat ere bai, irakasle on baten irudian erreparatzeaz aparte,
etorkizun batean guk deskribatutako irakasle horri ahalik eta antza gehiengoa izatearen
kontzientzia bat sortu zaidala ikasgai honen laguntzaz.
Bestalde, ordenagailuei edo kasu
honetan interneti baliagarritasun handiagoa aurkitzeko balio izan dit ere bai
ikasgai honek. Zehazki blog bateri benetako erabilera bat eman diodan lehen
aldia izan da, nahiz horri buruz beranduago hitz egingo dudan. Aldi berean, Diigo
erabiltzen ikasi dut.Sekula ez nuen entzun programa honen inguruan ezer, eta
egia esan nahiko erabilgarria den zerbait dela pentsatzen dut. Izan ere, gure web
orri interesgarriak toki batean gordeak izateko eta era berean, nire
taldekideentzat interesgarriak diren orrialdeak ezagutzeko oso modu erraza da
honek eskaintzen duena. Nire kasuan, 11 orrialde igo ditut Diigora taldearekin
banatzeko, eta zintzoa izanda badakit ez
diodala taldeari behar adinako ekarpena egin gehien bat kontuan izanda orrialde
ugari hasieran igo nituela eta pixkana Diigo zertxobait alde batera utzi
dudala. Beraz, geratzen nahiz programa hau nola erabiltzen den ikasi dudanarekin
eta luzean askotan erabiliko dudan zerbait ikasitakoarekin, jakinda agian
gaurkoan ez diodala erabilpen egokiena eman.
Interneten eskegitako lanarekin
jarraituz, ikasgai honetan denbora gehien kendutako erabileraz hitz egiteko
ordua iritsi da, Blogaren inguruan hitz egiteko ordua.
Hasiera
batean ez genekien oso ondo zein erabilera emateko eskatuko ziguten blogean.
Baina pixkanaka, ikasgai honetan ematen ari ginen aurrera pauso guztiak
islatuak utziko zituen orrialde bat sortzen ari ginela konturatzen hasi ginen.
Paperean entregatutako lanak izan ezik, egindako beste lan guztiak gure blogean
publikatuak izan dira eta gure intereseko gaien inguruko hausnarketak ere
bertara igo ditugu.
Blog
honetan lan handia egin dudala uste dut, izan ere, astero- astero joan naiz
nire lanak publikatzen, umeekin bizitako esperientziak kontatzen eta intereseko
gaien inguruan hausnarketak egiten.
Horren
adierazle dira esan bezala bertan dauden lan guztiak. Ikusi daiteke nola nik
igotako lehen lanean, eskola segregatuen inguruko orrialde bat ipintzen dudan
soilik eta hortik aurrera hasten dira nire benetako hausnarketak; nire irakasle
ibilbiderako lagungarriak suertatuko zaizkidanak. Ondoren Rosenthalen testua
irakurri ondoren, bere hausnarketa bat egiteko eskatzerakoan zertxobait gehiago
pentsarazteko eman zidan eta nire eboluzioaren hasieratzat hartzen dut lan hau.
Hortik, haurrera Blogean eskegitako hausnarketak nire intereseko gaien
ingurukoak izan dira eta nire irakasle ibilbiderako baliagarriak izatearen
helburuarekin idatzitakoak. Horregatik, uste dut idazlan horietan idatzitakoa,
jada, mamitsuagoa dela eta nire pentsamendua hobetu islatzen duela.
Amaitzeko, ikas taldeen ebaluazioa egiteko ordua
da; bertan egindako lana eta ikasitakoa ebaluatzeko ordua. Dudarik gabe,
ikasgai honek edo lau hilabete honek eskainitako hoberena izan da hau. Bertan
irakasle izatearen alde onak baita txarrak ikusteko aukera izan dugu, haurrekin
lanean aritzeko aukera eta ikastetxe baten funtzionamendua barneagotik
ezagutzeko aukera.
Talde
interaktibo hauen bitartez, gainera, haurrekin ikasteko beste modu batekin egin
dugu topo. Bertan, haurrek bata besteari laguntza eskainiaz ikastea da helburua,
eta motibazio falta arazo nagusienetakoa den mota honetako zentro batean oso
aukera polita da haurrek beste modu batean ikasteko. Haurrek ikasteko oso modu
eraginkorra dela eskola honek erabilitakoa uste dut; izan ere, irakaslea den
arren azalpenak ematen dituen pertsona, ondoren talde interaktibo hauetan
berdinen arteko lankidetza lantzen da eta haurrak haien artean batak besteari
gauzak azalduaz ikasten dute.
Eskola
“berezi” batean aritzea egokitu zitzaigula esan ziguten ikastetxera iristean
bertako irakasleek, bertan zeuden haur gehiengoa ijitoak zirelako eta
gainontzekoak kanpotarrak. Horrek zaila bezain interesgarria bihurtu du lan
hau, eta bereziki aipagarria iruditu zait zein gustura agertu diren haurrak gu
han egotegatik eta zein arraroa egiten zaien jende prest egotea haiei
laguntzeko ezer trukean espero gabe.
Hasiera
batean, gure “ikasleak” izango zirenak ezagutu genituenean zertxobait izutu
ginen, haiei buruz esan zigutenarengatik; hala ere, poliki- poliki haiekin
erlazio oso polita sortzen joan gara eta haiei erakusten jarraitzeko gogoa
beste edozer baina pisutsuagoa bihurtu da. Horregatik, nahiz hurrengo lau
hilabetean ez diguten bertara laguntzera joatearen truke klase ordurik emango
ezta antzekorik, oso pozik egongo nintzen haur horiengana astero joaten
jarraitzearekin.
Izan
ere, irakasle izatearen bilakaeran klase teorikoak jasotzea oso garrantzitsua
dela pentsatu arren, uste dut klase horietara laguntzera joatearekin baino
gehiago zaila egingo zaidala inon ikastea.
No hay comentarios:
Publicar un comentario