Perrenoud-ek liburu
honekin, gaur egungo klase emateko eraren aldaketa bilatzen du. Lehenengo
klaseak ematen zituzten irakasleek, ez zituzten behar liburu honetan azaltzen
diren gaitasunak, banakakoa zelako heziketa. Oso gutxi ziren ikasleak, soilik
goi mailako klaseko seme alabak izaten zutelako hezkuntza. Baina ikasleen
kopurua nagusituz joan zen heinean, irakasleen klase emateko era aldatu behar
zen.
Orain dela hogei urte
ematen zen hezkuntza, ez dauka zer ikusirik gaur egun ematen denarekin. Gure
gurasoek ikasten zutenean, irakasleak materia irakasteaz arduratzen zen soilik.
Ume guztiak beraien eserlekuetan esertzen ziren, eta talde eta joku dinamikaren
erabilpena, gehienetan alde batean uzten zen.
Ikusita gaur egungo
hezkuntza sistema aldatu behar dela, Perrenoud liburu hau idatzi zuen, eta gaur
egungo egoera askotara egokitu ahal dugu liburuko informazioa.
Gu irakasleak izango
gara, eta liburu honetan irakurritako gaitasunekin eta helburuekin ados egonda
geure etorkizuneko klaseetara egokitu ahal ditugu hemen emandako pausuak.
Geure eskolak lanbideen astea prestatzen du urtero,
eta klase bakoitzari ogibide bat prestatzea egokitzen zaie, hirugarren
sektoreko ogibidea. Ekintza honekin eskola orokorki Perrenoud-ek izendatutako
gaitasunak eramaten ditu akabo. Eskolako kontseilu bat sortu behar da,
laugarren gaitasunan aipatzen den moduan, eta eskolako irakasle guztiek, lortu
behar dute beraien ikasleen inplikazioa eta motibazioa. Modu honetan
irakasleek, beraien eskura dituzten material eta errekurtso guztiak erabiltzen
dituzte eta “Eskolako kudeaketan parte”
hartzen dute.
Geure glasea à 8-9 urteko gela da eta ileapaindegiko ogibidea tokatu zaie.
Horretarako gu irakasleak
izanda, Perrenoud-ek izendatutako gaitasunak erabili ahal ditugu geure klaseko
kudeaketa ondo koordinatzeko.
Eskolako ikasle guztiei
gezurrezko diru kopuru bat banatuko zaie, eta astean zehar ogibide
ezberdinetatik igaro ahal dira. Modu honetan à aste bukaeran diru gehiago lortzen duen klasea irabazle izango da.
Praktikari hasiera
emateko à
- Irakasleak, klase
ikasleek beraien artean lana banatzen dutela ziurtatu behar du. Honela
bakoitzak lan zehatz bat eginez, guztiok batera la ona egin dezakete.
Irakasleak ikasleek lana
modu egokian banatzen dutela ikusi behar du, eta horrela ikasle bakoitzak ondo
egiten duen praktika egingo duela ikusi. Modu honetan, eta taldeko lana denez,
ikasle batek beste ikasleak lagundu ahal ditu, eta elkarrekin helburua lortu
ahal dute. Ikasleak hemen, Perrenoud-ek adierazitako “Ikasteko egoerak antolatu eta animatu”, “Ikasketa progresio kudeatu” eta “Talde lana egin” gaitasunak erabiltzen
ditu.
- Ikasleek lana banatuta
daukate, adibidez batzuk ilea garbitu, beste batzuk ilea tintatu, beste bik
idazkari izan, bezeroei ordua eskatzeko... Behin lanak banaturik egonda,
bestelako arazoak sortu ahal dira à - Klaseko talde batzuetan desorekak egon, eta
batzuk beste batzuk baino gehiago egin eta inplikatu.
Honen aurrean irakasleak
bere ikasleak motibatu ahal ditu eta hauen inplikazioa sustatu ahal du.
Pedagogia erabiliz, taldeko kideen arteko berdintasuna lortu behar du, ahal
duen heinean eta beraien arteko solidaritatea bilatu behar du, ikasleek beraien
artean lagunduz. Argi dago, eta ikasleak argi izan behar dute, ez dela soilik
irabaztea helburua baizik eta ariketa hauekin taldeko lana sustatzen dela, eta
adibidez diruarekin kontuak egiterakoan matematika praktikatzen dela, eta
bezeroekin hitz egiterakoan Euskara praktikatzen dela. Modu honetan irakasleak “Lanbideko arazoiei eta eginbeharrei aurre”
egiten die.
- Ekintza honekin batera,
“Teknologia berriak erabili” ahal
ditugu. Agian geure kasuan, ez hainbeste eta soilik idazkariak ordua
hartzerakoan portatilak erabiltzea, baina beste ogibide batzuk egiten dituzten
klaseak adibidez, informatika klaseak ematen dituztenak, teknologiarekin
harremanak nagusitzen dituzte.
- Gurasoak ezin dira alde
batean geratu eta horrexegatik, asteko asteazkenean gurasoen arratzaldea da,
eta umeek ordu eta erdi gehiago ematen dute eskolan beraien gurasoei jorratzen
duten ekintza ikusteko, eta gurasoek beraiekin parte hartu ahal dute,
irakasleei gezurrezko dirua eskatuz. Modu honetan “Gurasoak informatu eta inplikatu” egiten dira beraien seme-alaben
hezkuntzan.
Beraz uste dugu,
Perrenoud-ek egindako lana, benetan, Lehen Hezkuntzako egoera askotan
erabilgarria dela, eta oinarritzat erabili ahal dela, eskolako ekintza
ezberdinak akabo eramateko, eta eskolako hezkuntza sistema hobetzeko.
No hay comentarios:
Publicar un comentario