miércoles, 28 de noviembre de 2012

10 GAITASUN. ESKU HARTZEA.


Perrenoud-ek liburu honekin, gaur egungo klase emateko eraren aldaketa bilatzen du. Lehenengo klaseak ematen zituzten irakasleek, ez zituzten behar liburu honetan azaltzen diren gaitasunak, banakakoa zelako heziketa. Oso gutxi ziren ikasleak, soilik goi mailako klaseko seme alabak izaten zutelako hezkuntza. Baina ikasleen kopurua nagusituz joan zen heinean, irakasleen klase emateko era aldatu behar zen.

Orain dela hogei urte ematen zen hezkuntza, ez dauka zer ikusirik gaur egun ematen denarekin. Gure gurasoek ikasten zutenean, irakasleak materia irakasteaz arduratzen zen soilik. Ume guztiak beraien eserlekuetan esertzen ziren, eta talde eta joku dinamikaren erabilpena, gehienetan alde batean uzten zen.

Ikusita gaur egungo hezkuntza sistema aldatu behar dela, Perrenoud liburu hau idatzi zuen, eta gaur egungo egoera askotara egokitu ahal dugu liburuko informazioa.
Gu irakasleak izango gara, eta liburu honetan irakurritako gaitasunekin eta helburuekin ados egonda geure etorkizuneko klaseetara egokitu ahal ditugu hemen emandako pausuak.

Geure eskolak lanbideen astea prestatzen du urtero, eta klase bakoitzari ogibide bat prestatzea egokitzen zaie, hirugarren sektoreko ogibidea. Ekintza honekin eskola orokorki Perrenoud-ek izendatutako gaitasunak eramaten ditu akabo. Eskolako kontseilu bat sortu behar da, laugarren gaitasunan aipatzen den moduan, eta eskolako irakasle guztiek, lortu behar dute beraien ikasleen inplikazioa eta motibazioa. Modu honetan irakasleek, beraien eskura dituzten material eta errekurtso guztiak erabiltzen dituzte eta “Eskolako kudeaketan parte” hartzen dute.

Geure glasea à 8-9 urteko gela da eta ileapaindegiko ogibidea tokatu zaie.
Horretarako gu irakasleak izanda, Perrenoud-ek izendatutako gaitasunak erabili ahal ditugu geure klaseko kudeaketa ondo koordinatzeko.

Eskolako ikasle guztiei gezurrezko diru kopuru bat banatuko zaie, eta astean zehar ogibide ezberdinetatik igaro ahal dira. Modu honetan à aste bukaeran diru gehiago lortzen duen klasea irabazle izango da.

Praktikari hasiera emateko à

- Irakasleak, klase ikasleek beraien artean lana banatzen dutela ziurtatu behar du. Honela bakoitzak lan zehatz bat eginez, guztiok batera la ona egin dezakete.
Irakasleak ikasleek lana modu egokian banatzen dutela ikusi behar du, eta horrela ikasle bakoitzak ondo egiten duen praktika egingo duela ikusi. Modu honetan, eta taldeko lana denez, ikasle batek beste ikasleak lagundu ahal ditu, eta elkarrekin helburua lortu ahal dute. Ikasleak hemen, Perrenoud-ek adierazitako “Ikasteko egoerak antolatu eta animatu”, “Ikasketa progresio kudeatu” eta “Talde lana egin” gaitasunak erabiltzen ditu. 

- Ikasleek lana banatuta daukate, adibidez batzuk ilea garbitu, beste batzuk ilea tintatu, beste bik idazkari izan, bezeroei ordua eskatzeko... Behin lanak banaturik egonda, bestelako arazoak sortu ahal dira à - Klaseko talde batzuetan desorekak egon, eta batzuk beste batzuk baino gehiago egin eta inplikatu.
Honen aurrean irakasleak bere ikasleak motibatu ahal ditu eta hauen inplikazioa sustatu ahal du. Pedagogia erabiliz, taldeko kideen arteko berdintasuna lortu behar du, ahal duen heinean eta beraien arteko solidaritatea bilatu behar du, ikasleek beraien artean lagunduz. Argi dago, eta ikasleak argi izan behar dute, ez dela soilik irabaztea helburua baizik eta ariketa hauekin taldeko lana sustatzen dela, eta adibidez diruarekin kontuak egiterakoan matematika praktikatzen dela, eta bezeroekin hitz egiterakoan Euskara praktikatzen dela. Modu honetan irakasleak “Lanbideko arazoiei eta eginbeharrei aurre” egiten die.

- Ekintza honekin batera, “Teknologia berriak erabili” ahal ditugu. Agian geure kasuan, ez hainbeste eta soilik idazkariak ordua hartzerakoan portatilak erabiltzea, baina beste ogibide batzuk egiten dituzten klaseak adibidez, informatika klaseak ematen dituztenak, teknologiarekin harremanak nagusitzen dituzte.

- Gurasoak ezin dira alde batean geratu eta horrexegatik, asteko asteazkenean gurasoen arratzaldea da, eta umeek ordu eta erdi gehiago ematen dute eskolan beraien gurasoei jorratzen duten ekintza ikusteko, eta gurasoek beraiekin parte hartu ahal dute, irakasleei gezurrezko dirua eskatuz. Modu honetan “Gurasoak informatu eta inplikatu” egiten dira beraien seme-alaben hezkuntzan.

Beraz uste dugu, Perrenoud-ek egindako lana, benetan, Lehen Hezkuntzako egoera askotan erabilgarria dela, eta oinarritzat erabili ahal dela, eskolako ekintza ezberdinak akabo eramateko, eta eskolako hezkuntza sistema hobetzeko.

No hay comentarios:

Publicar un comentario