Horregatik aipatu berri dugun egoera horretan aurkitzen den edozein irakasle berriri gonbidatzen diogu gure taldeak aukeratutako testua irakurtzera, oso baliagarria suertatuko zaiolakoan.
IRAKASLEAREN BEGIETATIK
Irakaslea, hezkuntza
sistemak bere barnean duen beharrezko osagaia da. Irakasleak, haurrak gogoko
izateaz gain, hauek maitatzen ditu eta hauekin eta hauengandik ikastea gogoko
izan behar du. Egunero indarberrituta eta gogoz jaikitzen da, bere haurrek behar
bezalako heziketa eta hezkuntza izan dezaten laguntzeko. Irakaslea gogoz
jaikitzen ez bada, ez du lana ongi eta gustura egingo. Gainera, motibazio falta
berak izateaz gain, hau haurrei bidaliko die eta hauek ez dira gustura eta
gogotsu joango eskolara.
Irakasle izatea erraza ez den
harren, irakasle izateko ikasi duen horrek gogoz hartu behar du lana. Gogotsu
hartzen badu, eta benetan irakaskuntza gogoko badu; esperientziaren bidez,
umeak behatuz, talde lana bultzatuz, haurrak motibatuz, haurrengandik ikasiz...
irakasle ona izatera iritsiko da. Honek ez dio kenduko, halaber,hezkuntzako
bidean izango dituen arazoak: gainontzeko irakasleekin, haurrekin,
gurasoekin...etab. Baina hauek konpontzeko moduak bilatu behar ditu. Arazoei
aurre eginez, eta ez hauen atzean ezkutatuz.
Hezkuntzaren osagaiak ez dira
irakasleak eta ikasleak soilik, familia ere alor garrantzitsua da hezkuntza
sistemaren barnean, hain zuzen ere, gaur egun irakasle batek topa dezakeen
arazo nagusi bat familiarena izan daiteke. Haurrak dituen akatsak onartzen ez
dituen familiaren kasua, edota haurren gaineko erantzunkizun handia eskatzen
duten familien kasua esaterako. Hau gainditzeko, irakasleak, konfiantza
helarazi eta bere buruaz seguru egon behar du, eta hau adierazi behar die
gainontzekoei. Era berean; hitz eginez ( besteen lekuan jartzeko trebetasuna
izanez, noski), besteen argudioak entzun eta ulerkorra izanez egin behar die
aurre arazo hauei.
"Lekuan lekuan ardiak,
beltzen artean zuriak" esaera zaharrak dioen moduan, hezkuntza sisteman denek
elkarrekin lan egiten dute, baita ikasgelan ere. Gela batean irakasleak ikasle
ugari ditu, eta denak ezberdinak izango diren harren, denekin harreman bera
mantendu behar du, denak maitatu. Irakasleak haur guztiekin tratu bera izan
behar du, eta zailtasunak dituzten haur haiei; berak laguntzeaz gain, talde
lana bultzatu eta haurrak elkarlanean aritzea proposatuko du. Honela, haurrak
elkarrekin eta elkarrengandik ikas dezaten. Adimen desberdineko haurrak batu,
bakoitzak bere ezagutza adierazi eta besteenak barneratuz.
Laburbilduz, irakasleak argi
izan behar du lortu nahi duen hori. Hezkuntza sistema aldatu bada ere,
gainontzeko sistema guztien erritmoaren atzetik dirau, irakasleak hau aldatzea
beharrezkoa delakoaren pentsamendua izango du. Honela, klase guztiak
dinamikoagoak egin eta talde lana bultzatuz . Haurrak motibazio hori galdu ez
dezaten. Eta hezkuntzako ikasgaiez gain, errealitateko gizarteak etorkizun
batean jarriko dizkien oztopoak gainditzeko gai izan daitezen haurrak;
elkarrekin eta elkarlanean biziz.
Josune Azurmendiren testua, moldatu gabea.
No hay comentarios:
Publicar un comentario