NORK EGIN DU? Philippe Perrenoudek.
BIOGRAFIA:
1944an Suitzan jaiotako antropologo eta soziologoa
dugu Phillippe Perrenoud, gaur egun, Ginebrako unibertsitateko irakaslea da.
Eskola porrotaren eta desberdintasunen inguruko lanak
egitearen ondorioz; hezkuntza aniztasunaren eta orokorrean curriculumean,
hezkuntzako lanean, pedagogia praktiketan, berrikuntzan eta irakasle
formakuntzan interesatu zen.
Ezaguna da ere sozietatean baita hezkuntzan ere
indarkeriaren prebentzioarako egindako lanarengatik.
LANAK:
Bere bizitzan zehar idatzitako libururik
garrantzitsuenak ondorengoak dira:
· -Métier d´elieve et
sens du travail scolaire
· -La pédagogie á l´ecole
des différences
· -La construcción del
éxito y del fracaso escolar
· -Diez nuevas
competencias para enseñar.
IRAKASLE IZATEKO 10 GAITASUNAK LIBURUA:
LIBURUAREN
HELBURUA:
Konpetentzia profesionalak ezagutzera eman, gaur egun daudenak hobetzeko
asmoz.
Liburu honetan ez da irakasle gehienek dauzkaten
gaitasunez hitz egin nahi, baizik eta etorkizunari begira hezkuntza hobe bat
lortzeko asmoz irakasle batek, Perrenouden ustez, izan behar dituen 10
ezaugarri horiek adierazi nahi ditu.
Zertarako garatu irakasleen gaitasunak? Hezkuntza
sistema interesgarriagoa izanda, hezkuntza prozesua eraginkorragoa bihurtzea.
NOLA ERABILI?
Gaitasun bakoitza arazo konkretu bat
gainditzeko pentsatua dago eta arazo horiek gainditzeko egin beharreko
praktikak azaldu eta proposatzen ditu.
NORI ZUZENDUA DAGO?
· Edozein pertsona irakasle gaitasunen inguruan interesatuta dagoena.
· Hezkuntza praktikoaren alde dagoen edozeinentzat eta profesionaltasuna
bilatzen duenarentzat.
· Hezkuntza sistema eguneratu nahi duenarentzat.
GAITASUNEN
BI MAILAK:
Perrenoud-en ustetan
berak proposatutako gaitasunak bi maila desberdinetan bananduak zeuden.
Lehenengo
maila, erreferentzia konpetentziak deitzen ditu berak eta hauek Lehen
Hezkuntzako irakasle baten etengabeko prestakuntzan lehentasuna daukaten
gaitasun horiek dira.
Prestakuntza
arlo hauen eraketa egiteaz Ginebrako hobekuntza zerbitzua arduratu zen 1996-97
urteen bitartean, Perrenodek parte hartu zuen aktibo. Maila hau 10 gaitasunez
osatua dago, ondoren gaitasunei buruz hitz egitean azalduko ditugunak.
Bigarren
maila,egiturazkoak, espezifikoak diren 44 gaitasunez osatua dago. Hauek
autorearen proposamenak dira, jada aipatutako 10 gaitasunak ahalik eta gehien
zehazteko. Ez dira gaitasun itxiak aipatzen direnak, baizik etorkizunera
begiratzen duten proposamen irekiak.
LEHEN MAILAKO HAMAR
GAITASUNAK:
Liburuan
azaltzen diren gaitasunen artean, lehenengo mailakoak direnak 10 dira eta
jarraian horiei buruz hitz egingo dugu.
Lehenengoz, ikasteko egoerak antolatu eta
animatzeko gaitasuna aipatzen du. Bertan diziplina zehatz baten bitartez
irakasle batek irakatsi beharrekoaren inguruan ezagutza izatea beharrezkoa dela
dio. Bestetik, ikasleen jarreraren
arabera lan egin beharra dagoela esaten du ere bai. Gainera, Ikasketa prozesuan
dauden akats eta oztopoak gaindituz lan egitea gomendatzen du eta azkenik,
dinamikoagoa den planifikazio bat egin eta ikaslak praktikerara bultzatzen
ditu.
Bigarren gaitasuna ikasketa
progresioa kudeatzearen ingurukoa da. Gaiatasun honek ikasle bakoitzaren
gaitasunen arabera arazoei aurre egin behar zaiela dio. Horretaz gain,
etorkizunari begira irakaskuntzaren
helburuen ikuspuntu bat eduki beharra degoela dio ere gaitasun honek. Bestalde,
irakaskuntzan erabilitako teoriekin harreman estua sortu beharra dagoela aipatzen
du eta ikasleek praktika ezberdinak egiten dituzten bitartean, behatu eta
ebaluatu behar dela. Azkenik, gaitasunak betetzen direla kontrolatu eta aurrera
joateko erabakiak hartzea eskatzen du.
Hirugarren gaitasuna desberdintze
dispositiboen inguruan datza. Honek klaseko ezberdintasunei aurre egin eta
kudeaketa espazio handiago batetara eramatea eskatzen du. Bestetik, denak
batera lan egiteko beharraz hitz egiten du zailtasunak dituzten ikasleak
integratuaz. Amaitzeko, ikasleek beraien arteko irakaskuntza egitearen alderdi
positiboak defendatzen ditu.
Laugarren gaitasuna, ikasleak
beraien lanean eta ikasketetan inplikatzeari buruz hitz egiten du. Ikasteko
gogoak sustatu, ezagutzarekin erlazioa esplizitu bihurtu eta haurrek bere burua
ebaluatzeko gaitasuna garatzea, hau da, auto-ebaluazioa egiteko beharra
aipatzen du. Eskola kontseilua sortu eta
horiekin zenbait arau eta akordio negoziatzea positiboa izango zela esaten du
eta formakuntzarako aukerazkoak diren aktibitateak eskaini beharko zirela
esaten du.
Bostagerren
gaitasunak, taldean lan egitearen inguruko garrantziari buruz hitz
egiten du. Taldeko lan proiektu bat sortu beharko zela dio, lan taldea sustatu
eta bilerak zuzetzea ona izango zela eta azkenik, talde pedagogiko bat sortu
eta berritu beharra dagoela esaten du.
Seigarren gaitasuna, eskolaren
kudeaketan parte hartzeari buruz datza. Proiektu instituzionala sortu eta
negoziatu behar dela azpimarratzen du. Eskolako errekurtsoak kudeatu eta eskola
bat koordinatu eta sustatu gizartearen alderdi guztietara bideratua dagoena
egin behar dela dio. Gainera, ikasleen parte-hartzea antolatu eta sustatu
beharra dago.
Zazpigarren
gaitasunean, gurasoak informatu eta inplikatuak mantentzearen inguruan
hitz egiten du. Bilerak egin eta hauetan eztabaidak sortzea dela egin
beharrekoa defendatzen du, baita bilerak zuzendu beharra daudela. Gainera,
ikasketen ebaluazio sisteman gurasoen parte hartzea sustatu beharra dago.
Zortzigarren
gaitasuna, teknologia berriak erabiltzeari buruzkoa da. Testuak
zuzentzek programak erabiltzea baliagarria dela esaten du, eta zenbait helburu
lortzeko programa batzuen erabilipena sustatzen du.
Azken aurreko
gaitasunaren arabera, lanbideko arazoei eta eginbeharrei aurre egin beharra
dago. Eskolan eta herrian biolentzia saihesteko proiektuak martxan jarri
beharra daude, baita berdintasunaren alde egin. Erlazio pedagokikoa,
autoriatatea eta klaseko komunikazioa aztertzea komeniko litzateke eta azkenik;
ardura, solidaritatea eta justizia sentimendua garatzeko esaten du.
Azken gaitasunak, norberaren formakuntza jarraia antolatzea eskatzen du. Bere praktikak garatzen jakin beharra dago, baita elkarren artean sortutako proiektuak negoziatzen. Bestalde, hezkuntza sistemako eginkizunetan parte hartzea komeni da eta lankideen lana errespetatu eta horretan parte hartzea beharrezkoa da.
Azken gaitasunak, norberaren formakuntza jarraia antolatzea eskatzen du. Bere praktikak garatzen jakin beharra dago, baita elkarren artean sortutako proiektuak negoziatzen. Bestalde, hezkuntza sistemako eginkizunetan parte hartzea komeni da eta lankideen lana errespetatu eta horretan parte hartzea beharrezkoa da.
GURE HORMAIRUDIA:
BIBLIOGRAFIA:
"Diez nuevas competencias para enseñar" liburua.
Webguneak:
No hay comentarios:
Publicar un comentario